Aku Bukan Dara

Walaupon agak k'tinggalan nak cite sal hal ni
tapi nak jugak buat entry sal 

sekali imbas aku baca title entry ni macam filem aku masih dara lak kan:)
tapi kali ni terbalik..
Aku kesian gila kat budak ni.
Umur 14taon tapi dah tak...err baca sendiri la statement dia.


  *pic pinjam dari mista gugel*

Memang la dia tu buat salah tapi yang aku tak paham,
kenapa semua pakat hentam dia beramai-ramai?
dia tu umur setaon gandum coco crunch,memang la pemikiran cetek.
Tapi kita yang lebih tua dari dia komen bende yang tak membina kenapa?

Mula-mula aku baca pon aku cakap 
*teruk betol budak ni akal buh kat bontot*
Tapi takde la aku komen kata-kata kesat kat dia.
cuba korang renung-renungkan,

Korang dah komen dia kutuk gile sawan,
tak lama lepas tu korang berkawin dan ada anak.
Di sebabkan korang selalu mengutuk dan menghine orang lain,
tetiba anak korang pon jadi macam tu.
so how?
apa perasaan korang kalau anak korang kena macam tu?

Walaupon korang emo gile baca entry-entry dia,
sekejap ngan lelaki ni,sekejap ngan lelaki tu,
pastu semua lelaki yang dia suka dia kata comel
*walaupon tak*
tapi apalah salahnya korang komen berunsur nasihat kat dia.
tak rugi papepon kan?

Kalau korang tak kesian kat dia,
korang hormati la perasaan kedua ibu bapa dia.
kita mungkin tak buat perkara yang budak tu buat 
tapi sebagai manusia kita pon ada buat salah jugakkan:)

Semoga adik daten ape kejadah ntah nama dia tu,
insaf dan berhati-hati memilih pasangan.
Sekolah sampai abez dulu dik,
nanti dah abez skolah ramai lagi lelaki kat luar sana.
setakat budak sekolah apa sangat dik
dating pon guna duet mak bapak lagi.


:)






 

5 comments:

Tunsha Ayunie said...

Cubaan memahami apa yang sebenarnya terjadi .. diri ini sungguh lembab yakni sehari2 :)

Ym.Bundle said...

baru tau gak tadi..baru nk wat entry pasal ni,mia dah wat dulu.cet..hahaha

Mya Myra said...

bangbil:haha anda lambat:p

baby:haih sejak bila lak lu x lembab..hahahaha

irwanmiswan said...

ramai orang komen itu ini tapi diri sendiri pon bukan sempurna...kan??:-)

rajen bace?singgah sini...
top 500 alexa malaysi|kita di mana?
aku,tandas,budak kecik,dan hantu kak limah

Mya Myra said...

tak salah nak tego bdk tu tapi bkn cara yg kasar..
bdk2 cmtu pemikiran cetek kang kita hentam komen kaw2,dia bnuh dri x sempat plak nk bertaubat..

terjah belog kamu plakk:)