Al-kisahhh

Dengan rambut berserabut muka malas comot  mintak penampar dah tak ada kerja cari kerja menyebokkan diri depan pc on FB.On je FB confirm notifications berpuluh-puluh kali ni 35++ je selalunya 90++ konon-konon rasa pemes la ramai nak komen kalah lisa surihani bila tengok balik bukannya komen pon tapi dorang mengeLIKE je.=.="

Aku tengok orang yang post status kat wall aku:

Oit.. Status ko tu bkn main lg eh.. Baik2 skit la, dlm ni ramai budak2.. Kang ape pulak mama2 die ckp... Lalalala~

 

 (sekupu aku yang post.Sebenarnya ni ayat perli.Saja je beliau tu membuat kntrovesi di pesbuk ku)


Ni yang buat aku terkenang zaman muda-muda dulu..Dulu masa aku sekolah tadika takde aku mengadap pc ni.Pc pon aku tak tau minatang apa.Aku selalu buat aktiviti luar main dengan kawan-kawan sesetan.Paling buruk perangai pon curik buah mangga jiran tapi budak zaman sekarang contoh terdekat dalam hidup aku anak sedara yang masih tadika dah ada FB..perhh semakkk

 

 Bukan tak bagus budak-budak ada FB,lagi jimat kredit aku nak tanya kabar,tanya aktiviti dia kalau sebelom ni dorang tak ada FB haram jadah aku nak koling-koling tanya kabar.Anak sedara ramai pulak tu memang tidak la nak call buat abis kredit je.Budak zaman sekarang ni memang untung.Masa aku sekolah rendah guna tepon umah je tapi anak-anak sedara aku ni dah ada fon yang tak boleh blah fon lagi mahal dari aku pulak tu =.=" menghabiskan duit mak apak je(ececehh padahal jelez) 

 

 


Bila budak-budak kecik yang tak tau pape ada FB mula lah AKAK ni kena behave nak buat ayat panas dengan kawan-kawan pon tak boleh.Nanti mamanya kata mempengaruhi permikiran budak-budak pula.Bukan nak bela diri tapi belum penah dalam sejarah aku dengar budak sekolah tadika belajar ayat babi,bodoh dari FB..so dorang belajar dari mana??aku bole bet la dari sekolah.Kawan-kawan cakap babi,bodoh kau pon ikot kan kan...??heh

 

Budak kecik yang ada FB seharusnya ibu bapa yang pantau.Kalau jadi apa-apa jangan salahkan orang lain tapi salahkan diri sendiri.Kalau budak tadika ada FB gila tak masuk akal.Untuk apa??Nak main game??Lebih baik suruh study la.Tak pon bawak ke taman main ngan kawan-kawan.Nak kata sebab chat ngan cikgu tanya pasal homework??Potong jari lah memang tidak!Apa bagusnya budak-budak ada FB selain menjimatkan kredit aku tanya kabar?Macam la aku tak bole tanya kabar dari mak apak dia..

 

 

Yang paling BAGUS bila kita komen "blaja rjin2 nnt dah besa blnje mksu psing-psing dnia jgn nk berpesbuk je" dan di balas dengan "apa maksu cakap tu tak pahamlah" haaa nice..Kena buat siaran ulangan betolkan ayat tadi tak pon abaikan komen tadi.Bila time exam mula lah budak-budak kecik ni menaip gaya dalam FB.Nak salahkan sapa??Bukan aku suruh dorang buat fb pon.So mak apak sila fikir dulu sebelum bagi budak bawah umur ni berfb ok..Tak pon mula la dari bawah dulu.

 

Macam aku bermula dengan main masak-masak sampai terbakar baju member,lepas tu main lari-lari sampai kaki berdarah dan nangis-nangis macam cedera parah.Masuk sekolah menengah baru main myspace.Bila dah bosan dengan myspace buat YM pulak dan rasa diri tu besar(^-^) baru buat FB and last sekali blog ni:D Coming soon dah kawin bz main lain..eh eh behave-behave!!=.="

 

 

 

 Kesimpulannya perlu ke budak halussss sebesar ikan bilis ni ada FB??



 

1 comment:

Marya Hana said...

cilake nye lagu kat blog ni.
buat ude saket jantong !!
tekezut den !!