Apa nak jadi????

Entah kenapa mata ni tak nak lelap pulak.Memang cipan betollah.Orang tido aku berjaga orang bangun aku tido.Boleh apply kerja jadi mak guard macam ni.Entah bila lah impian nak jadi kenyataan.Semuanya tinggal harapan je.Bodoh sangat-sangat!!

Aku tension gila hidup macam ni.Peluang kerja belambak tapi aku tak bolehlah nak kerja bawah orang.Mungkin sebab sifat baran kot.Ok bercerita pasal kerja ni aku teringat zaman sekolah.Ada orang dari motivasi mana ntah datang.Aku bukan ambik port pon.Selalunya kalau aku dengar ada ceramah pape kat sekolah aku terus angkat beg and blaaa..Buat sekolah tu macam apak aku yang punya.Ape de hal,Aku bayar yuran OK!


Satu hari tu orang dari Yakult datang sekolah aku pepagi buta bagi air free.Bab benda free ni aku semangatlah sikit nak ambik tahu.Time tu aku tak tahu ada ceramah motivasi.Di sebabkan nak tunggu air yakult punya pasal aku terperangkap kat sekolah.Terpaksa masuk dewan dengar ceramah.Pengawas sekolah duk jeling-jeling aku.Taulah aku ada kes balik umah tanpa izin.Sudahlah korang.Padahal masa tu nawaitu korang pon nak lari balik umah.Tak payah nak tunjuk dedikasi sangat.


Selamat ceramah tu macam game.Kena jawab beberapa soalan and last sekali dia akan bagitahu kerja apa sesuai dengan aku.Aku dengan rela tak rela sambil sedut air yakult member aku dengan muka tak bersalah kenalah buat.Dasar buzybody mesti aku tertanya-tanya aku sesuai dalam bidang apa.Memang banyaklah soalan dia dalam empat puloh lebih nasib baik pilih jawapan yang dah sedia ada je.


Masa yang di nanti-nanti dah tiba..berdebar-debar jantung aku nak tahu keputusan dia.jejejengggg


Keputusan dia aku sesuai berkerja jadi DJ radio,pengacara tv atau bisnesswomen.


Bila aku tengok keputusan tu memang logiklah sebab aku banyak cakap and buat bisness ni memang aku suka.Tapi sekarang ni apa yang paling sesuai untuk aku?


**************************************************

LU FIKIRLAH SENDIRI

No comments: