Bila bercinta



Lucu melihat orang-orang yg mengaku tak punya waktu mengembangkan diri, belajar atau mengambil tanggungjawab tambahan,
Tetapi punya waktu cukup banyak untuk memikirkan hal-hal yang membuat mereka kesal, benci, cemas, tidak percaya diri.
LAKUKAN sesuatu, GET BUSY! Otak kita terlalu berharga,
SENGAJALAH MENGISINYA hanya dengan hal-hal yang bermanfaat
(petikan dari ayat di pesbuk untuk nasihatkan si mangsa yang down) 




Masalah bercinta.
time suka memang tak ingat apa,
kawan pon di lupakan,
bila si bf/gf tak kasi buat itu ini semua turutkan,
konon pale otak tu fikir korang boleh la jadi suami isteri mithali bila dah nikah nanti,
dey deyyy pelis la baru couple kot!
jangan over sangat

Bila bercinta,
hp sentiasa melekat,
tayah susah-susah beli gam gajah lagi,
tangan korang lagi power dari gam,
bila gaduh mula la semua barang nak di hempasnya,
bila dah berbaik baru nak menyesal
*eh mana keypad hp aku ni*
kan kan mak jemah tak kuasa nak tengok drama hp melayang





Bila putus mula la nak meroyan, 
orang yang dah jadi janda/duda pon chill je,

ape de hal kalau dah putus tu anggap jela bukan jodoh korang,
buat apa nak meroyan macam la dia je lelaki/perempuan dalam dunia nih.
KEMON KEMON jangan jadi bodoh!

Cuba fikirkan balik,
nak salahkan si lelaki/perempuan pon tak boleh.
masa kita declare nak bercinta ngan pasangan kita,
bukan mak ayah,kawan,makcik pakcik korang yang paksakan?
so bila dah putus jangan la nak buat musuh ex korang tu.
tu kan pilihan korang masa suka,
kot ye pon x ley berbaik tapi jangan salahkan orang lain atas perpisahan tu.
mungkin korang pon tak sempurna ye tak?


Kalau ye pon sakit hati dengan ex korang sebab kena dump,
korang buktikan je kat dia yang korang mampu teruskan hidup tanpa dia,
mesti dia rasa tercabar.
Jangan sesekali tunjukkan yang korang ni terseksa bila di tinggalkan.
renung-renungkan:)





 

8 comments:

Que Afify said...

x terseksa pun .. ok je ^^

ym.bundle said...

yes..like gak..nk tujukkan entry ni kat oni boleh..hehehe..

P/S utk oni: kemon la oni..bukak buku baru la..semua org pon becinta dan penah frust..

Mya Myra said...

Bangbil:boleh2..hehe btol tu.life must go on.nnt bl da ada bf bru mle la pk,bodonye aku dlu nk lpe kn ex sparuh mati.bl ad bf bru lngsung x dulik cte lm.

Mya Myra said...

Auni:eleh ckp besa..s'ari x buat stts or belog jiwe kcau psl ex bangang kmu tu x sah.

Que Afify said...

Roti - Haha .. Semua orang bercinta pernah frust eh .. Haruslah frust!! First love ok .. Wa ni umpama rama2 yg baru keluar dari kepompong .. That y la wa trase gile sbb its unexpected .. fiuhhh!!

Mia - biarlah sy express apa sy rasa sblum sy wake-up kembali .. awk pun tahu frust sy takkan lama .. kemon la .. life wa kan zero kat rumah nih .. so wa very2 terase ok .. so dont worry .. rasa ni takkan lama sbb wa sntiasa gagah ^^

Mya Myra said...

auni:hope so:)smoge b'jaye lpe kn lahanat tu..

Ain Atika Zailani said...

ye batul tu...x yah nak meratapi..hihi...cari je lain . nyiahahhaha

Mya Myra said...

ain: betol3..