nasik lemak lima puloh sen?

Beberapa hari ni memang aku asik teringat je kejadian yang berlaku dia area umah aku.Cerita macam kes jenayah je..macam gud-gud je tapi percayalah kejadian nie lebih dasyat dari kes lari  tak pakai selipa akibat di kejar anjing bagi kaum wanita yag lemah lembut seperti saya..*senyum tak nampak gigi sebab tak pakai braces macam hamis zalikha*

Sedang syok-syok menikmati udara dan angin sepoi-sepoi bahasa iban tetiba ada dua brader ni datang duduk tak jauh dari tempat aku.Dorang nak siap-siap main futsal kot.Sementara geng belum sampai dorang berborak berdua kat bawah pokok.Lelaki kalau ada geng bak kata nabil raja lawak mula la dorang akan buat bunyik cencorot yang tak di undang.

Di sebabkan tak di layan.maka brader yang buat bunyik cencorot tu kata amboi sombongnya and statement berani mati "lu nak ke awek nasik lemak 50sen macam tu" member dia yang lagi seko tu gelak je.ini sudah lebih..wa tak kacau lu tapi lu sudah libatkan nasik lemak 50sen wa..aku pandang buat muka bengang padahal malu seyy..hee tapi hentam tetap hentam..

Mulot aku pon ringan la cakap,der <<---tak main dah ayat bro-bro tak malaysia la..haha lu nak nasik lemak 5.99sen "jangan tanya kenapa aku keluarkan kenyataan 99sen..bila marah ayat pon mula meraban" pergi la tempat lain.Apa yang bangganya dapat besar-besar buat koyak plastik je nak angkat.Lepas dah cakap macam tu tak kan aku nak stay lagikan.mestilah aku dengan berhemah lalu depan mereka sambil bongkok dan berkata tompang lalu"lakonan semata-mata.jangan percaya*pengsan*  "

Masa nak blah sempat juga aku bagi sepatah dua kata sebagai kenangan.aku pandang kat muka brader yang nak tunjuk hero mempersoalkan nasik lemak 50sen aku heh lalu aku berkata der,budi bahasa budaya kita..tengok muka lu macam orang malaysia tapi tatau la kalau lu ni bangla.kalau bangla wa tak kesah la kalau tak beradap sangat."senyum tak nampak gigi lagi malu gigi tak cantik macam hamis zalikha..uhuk2"

kawan dia tu senyum-senyum kat member dia yang mulot longkang tu.Mana tak malu awek sound dedepan beb.Jatuh la saham.Dia ingat dengan semua perempuan dia boleh buli ke..porahhh muka je hensem perangai buruk..*kecewa* eh tak tak..aku tak heran la..

wahai kaum adam ketahiulah bahawa tidak kira la nasik lemak 50sen ke 5.99sen ke tu adalah aset berharga bagi kaum wanita dan pondan-pondan.kalau nak yang besar-besar korang buat sendiri la.korang ada??heh lagi banyak soal pulak..huh

 ****************

tetiba mengidam nasik lemak satu malaysia kat kampung aku..sesapa yang duduk area segamat johor boleh la pergi ke kedai warisan tok mak..memang sedap.. TERBAIK

4 comments:

shahilanasir said...

yg pnting ori ma...

Mya Myra said...

haha appa ofcoz ori..
klau g dnner je nmpak besau cket sbb buh tisu..wakaka

Marya Hana . said...

bodo gak mamat tuuu..

die pk die justin bieber..??

Mya Myra said...

aik ude mrh nmpak..tau la ude pon spesis nsik lmk 50sen jgk..
haha
lariKKkK