Andai ku tahu..








First and Last day aku jumpa dengan arwah TASHA (baju merah).Serba salah aku pada dia masih berbekas dalam hati.Kenapa kau tak bagi tahu aku apa yang kau rasa?Kalau kau masih ada kat dunia ni kau akan tahu aku tak bersalah apa-apa dengan kau.Aku tak tahu kau cemburukan aku sebab rapat dengan orang yang kau sayang.Tapi SUMPAH DENGAN NAMA ALLAH aku tak pernah mengkhianati persahabatan kita.Dia yang mengganggu hidup aku.

Lepas kau pergi semuanya terbongkar.Rupanya dia penipu,dia dah berkahwin dan dia bukan seperti yang kau sangka.Mungkin Tuhan lebih sayangkan kau.Kau pergi dulu sebelum tahu kebenaran tentang dia.Aku doakn semoga kau aman ni sana.Aku sayang kau tasha:(

Aku takkan lupakan pertama kali kita jumpa:D kau malu-malu nak jumpa akukan?mungkin sebab kau tak senang dengan aku sebab kau salah sangka.Tapi masa tu aku tak tahu apa yang kau rasa.Aku suka tengok family kau.Rapatnya..Kalaulah aku ada keluarga bahagia seperti kau.Nasib manusia di dunia mana samakan.Aku bersyukur dengan apa yang aku ada.

Masa main di outdoor aku banyak habiskan masa berborak dengan ibu.Untung kau dapat ibu yang penyayang.Ibu cerita macam-macam pasal kau.Perangai kau dengan aku tak banyak beze rupanya.Bila ibu cerita satu persatu kisah kau aku tergelak sebab aku rasa macam terkena pada diri sendiri.Ibu kata kau nak pergi interview jadi peramugari air asia.Masa tu aku doakn semoga kau berjaya dalam temuduga tu.Aku nak lihat kawan-kawan aku berjaya.

Aku tak sangka kau penakut.Haha Entah kenapa kau tetiba nak main mini roller coaster tu.Padahal ibu kata banyak kali kau pergi genting kau tak pernah main benda tu.Sekarang bila aku teringat balik aku tahu sebab apa kau main.Tu kali terakhir kau mencuba permainan tu.Arghh aku takkan lupakan kenangan aku dengan kau.

 pinat & mya

 Masa makan kau diam je.Ibu kata mungkin sebab kau baru pakai BRACES.kau masih rasa sakit lagi.Tapi bila kita berborak kau macam tak bagi perhatian.Kenapa ya?apa yang kau fikirkan?tapi masa tu aku lebih banyak berborak dengan AM dan adik kau kimi.Masa korang berborak aku dan am bawak kimi g toilet.Aku suka layan adik kau.bijak betul dia bercakap.

Bila kau balik aku cuma salam kau je padahal dalam hati aku nak peluk kau.Tapi nak buat macam mana aku tau kau tak selese dengan aku.Dah sejam kau balik barulah aku dan kawan-kawan balik.Masa tunggu bas fon am berbunyi.Am kata ibu terlibat dalam kemalangan,kakak dah takde.Masa tu tuhan je yang tahu apa perasaan aku.Tapi kitaorang semua salah faham,kitaorang ingatkan kakak tu kak ngah.

Masa dalam bas barulah kitaorang tahu rupanya kau yang dah pergi.Bila dorang sebut nama kau serta merta air mata aku mengalir.Rupa-rupanya ni kali terakhir aku berjumpa dengan kau.
Atas rasa sayang dan ikatan persahabatan kita aku pergi juga ke pahang tuk melihat jenazah kau untuk kali terakhir walaupon masa tu dah pukul 2pagi.

Maafkan aku tasha..aku tak sempat lihat jenazah kau buat kali terakhir.Bila sampai pahang aku dapat jumpa kimi dan ibu je.Rupanya jenazah kau bukan dekat hospital yang sama dengan hospital yang kimi masuk.Aku terkilan sangat tak dapat jumpa kau tapi aku tahu mesti kau nampak keikhlasan aku berkawan dengan kaukan?

Tasha,andai ku tahu semua ni akan terjadi,aku ceritakan semua benda kat kau.Aku nak kau tahu aku sayang kau sangat-sangat.OUR FRIENDSHIP NEVER END kan:) sampai sekarang aku dan ibu masih contact each other.Pasal lelaki tu,aku nak kau tahu aku takde langsung perasaan kat dia.Lagi pon kau tahukan aku macam mana?Aku tak berminat untuk bercinta masa tu dan aku lebih banyak berchatting dengan kawan-kawan perempuan kita.

Tasha,aku doakan kau aman di sana.Entah esok atau lusa mungkin aku akan ikot kau juga. 

No comments: